Samtycke integritetspolicy
Genom att en gäst bokar en övernattning eller köper presentkort och lämnar personuppgifter till Hotel Rival samtycker gästen till Hotel Rivals ”Integritetspolicy och webplatsvillkor”. Gäster kan när som helst återkalla sitt samtycke, gäster görs dock uppmärksamma på att återkallande av samtycke inte påverkar aktiviteter som får göras utan samtycke (t.ex. tillhandahållande av tjänster du beställt) men kan leda till att tjänsterna inte fungerar som avsett eller att Hotel Rival inte längre kan tillhandahålla dessa. Vid avbokning på grund av återkallande av samtycke gäller redan bekräftade avbokningsregler.
Hotellets åtaganden
Vid eventuella klagomål skall gästen meddela receptionen omgående. Om Hotel Rival inte kan tillhandahålla ett rum som överensstämmer med gästens bokningsbekräftelse, har gästen utan extra kostnad rätt till ett likvärdigt eller bättre rum på hotellet eller på ett annat hotell med likvärdig standard.
Garanterad bokning
Alla bokningar måste garanteras med ett giltigt kreditkort. Bokningar som inte är återbetalningsbara (non-refundable) blir garanterade då bokningen har betalats till fullo. Om inte bokningen är garanterad så förbehåller sig Hotel Rival rätten att avboka bokningen utan att informera gäst.
Avbokningar
Möjligheten att avboka eller omboka beror på villkoren för valda prisklassen vid bokningstillfället. Gäst ansvarar för att läsa prisbeskrivningen som gäller för den aktuella bokningen. Individuella bokningar gjorda på Flexibelt Pris kan avbokas kostnadsfritt fram till kl 18:00 (hotellets tid) dagen före ankomst. Avbokning senare än kl 18:00 dagen före ankomst debiteras med första nattens kostnad (kreditkort som använts för garanti debiteras då automatiskt). Vid utebliven ankomst bedöms bokningen som avbokad 08:00 dagen efter bokat ankomst datum. Icke återbetalningsbara bokningar kan avbokas men återbetalas inte. Bokningen kan ej heller flyttas fram i tiden.
Vid avbokning skall gästen erhålla ett avbokningsnummer som bekräftelse på att en korrekt avbokning har skett.
För gruppbokningar gäller de regler som anges på grupp-bekräftelsen.
Tidig avresa
Har rum bokats för en bestämd tidsperiod men gäst avreser före denna tids utgång måste det meddelas till Hotel Rival senast kl 18:00 dagen före avresa. Om detta inte skett får gäst betala samma ersättning som vid sen avbokning.
Ändra bokningar
Om inte annat uppges i prisbeskrivningen kan bokningen ändras fram till kl 18:00 dagen före ankomst. Vid ändringar av datum och/eller längd på bokning eller antal personer så kommer även priset att justeras till det dagsaktuella priset. Det är inte tillåtet att överföra en bokning till en annan person utan hotellets samtycke eller låta annan person bo på hotellrummet. Icke återbetalningsbara bokningar är inte ändringsbara.
Betalning
Icke återbetalningsbara bokningar debiteras till 100% senast 24 timmar efter att bokningen är gjord. Övriga individuella bokningar förbehåller sig Hotel Rival rätten att förauktorisera ett belopp motsvarande 100% av bokningens värde samtidigt som tidsfristen för kostnadsfri avbokning utfaller. Om ett ogiltigt kort eller kort med otillräckliga medel använts för att garantera eller betala bokningen så förbehåller sig Hotel Rival att avboka dessa bokningar. Receptionen tar inte emot kontanta betalningar. För önskemål om övriga betalsätt, kontakta bokningen på Hotel Rival senast 2 veckor före ankomst.
Ankomst och avresa
Gäst har tillträde till bokat hotellrum från kl 14:00, utcheckning skall ske senast kl 12:00, om inte annat anges i pris-beskrivningen.
Anpassade rum
Ett begränsat antal anpassade rum finns att boka för gäster med funktionsvariation. Bokning av dessa måste ske direkt vid bokningstillfället och i direktkontakt med rumsbokningen.
Användning av hotellrum
På Hotel Rival kan inte minderåriga, under 18 år, bo utan målsmans sällskap. Hotel Rival erbjuder ej s.k. långtidsboende, en hotellvistelse kan ej vara längre än 30 nätter i följd. Antalet gäster på rummet får ej överstiga de antalet personer som rummet är bokat och incheckat för. Ett begränsat antal extrasängar och babysängar finns att boka till vissa rumskategorier, bokning av dessa måste göras direkt vid bokningstillfället och i direktkontakt med rumsbokningen. För barn under 4 år kan en babysäng bokas utan kostnad. Gäster från fyllda 4 år och uppåt måste boka en extrasäng och betala tillkommande kostnad om rummet överstiger två boende gäster. Gäster får ej använda hotellrummet till annat än boende. Om inte annat är överenskommet med Hotel Rival så är det ej tillåtet att bedriva, i privat eller kommersiellt syfte, festverksamhet, försäljning eller någon form handel eller affärsverksamhet. Ej heller tillåtet att fotografera Hotel Rivals egendom och interiör för publikt och kommersiellt syfte.
Rökning
Det finns ett fåtal rum på hotellet där rökning är tillåten, dessa rum kan endast bokas vid en direktkontakt med Hotel Rival, i mån av plats och efterföljs av en skriftlig bekräftelse.
Övriga delar av hotellet är rökfria. Gäst som väljer att inte följa detta regelverk är skyldig att ersätta hotellet för uppkomna städkostnader och inkomstbortfall.
Husdjur
Husdjur är inte tillåtna inom hotellet inklusive foajéer, mötesrum och restauranger – undantaget Watson´s Bar där hundar är välkomna. För övernattande gäster med hund, som väger mindre än 10 kg, så är hunden tillåten på rummen om ett ”Top Dog-paket” är köpt till vistelsen. Gäster som använder sig av ledarhund måste meddela Hotel Rival detta före ankomst.
Speciella önskemål
Hotel Rival strävar efter att tillgodose samtliga önskemål som alla gäster har.
För att garantera att önskemål blir verklighet måste det ske i direktkontakt med bokningen och vara bekräftat via e-mail. Är önskemålet inte specificerat i den bekräftelsen kan Hotel Rival inte garantera att gäst vid ankomst fått önskemålen uppfyllda. Vissa önskemål medför en extrakostnad, denna kostnad måste godkännas av betalande gäst eller bokare annars kan inte önskemålet att uppfyllas.
Bagage & gästers ägodelar
Gäst får ej lämna bagage och ägodelar utan uppsikt i lobbyn. Bagage kan utan kostnad förvaras i Hotel Rivals bagagerum. Hotel Rival tar inget juridiskt ansvar för; bagage eller ägodelar som lämnas i lobby, mötesrum, foajéer, restaurang, hotellrum, inlåst i värdeskåp på hotellrum, inlämnat i bagagerum.
Är egendomen av ovanligt högt värde är gäst skyldig att upplysa Hotel Rival om detta innan det lämnas in. Hotel Rival har ingen skyldighet att förvara egendom av högt värde.
Ansvar för skador
Gäster på Hotel Rival är ansvariga för eventuella skador som gästen själv eller gästers besökare vållar inom hotellet. Om gäst eller gästers besökare orsakat sådan skada eller störning under vistelsen på hotellet att det påverkar framtida inkomstbortfall är den boende gästen ansvarig för att ersätta Hotel Rival både för reparation av skada som uppstått och av Hotel Rival estimerat inkomstbortfall.
Säkerhet
På hotellrumsdörren finns utförlig säkerhetsinformation, det är gästens skyldighet att personligen uppmärksamma var nödutgångar, larmknappar och brandsläckare finns. För mer information om Hotel Rivals brandskyddsarbete vänligen läs rumspärmen samt kontakta receptionen för vidare information.
Force Majeure
Strejk, lockout, eldsvåda, explosion, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför Hotel Rivals kontroll, berättigar Hotel Rival att häva bokningen utan skyldighet att utge skadestånd.
Prisändringar
Om kostnaderna för anskaffning eller tillhandahållande av överenskomna varor och eller tjänster skulle öka till följd av höjda skatter, devalvering, myndighetsbeslut eller därmed jämförbara omständigheter är Hotel Rival berättigat att ta ut pristillägg som motsvarar kostnadsökningen.
Tvistlösning
Tvist orsakad av eller uppkommen i samband med detta avtal skall lösas i svensk domstol. Hotel Rival är medlem i Visita och har förbundit sig att efterfölja beslut fattade av Visitas ansvarsnämnd. Om Hotel Rival ej godtar en reklamation från gäst kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Gäst kan då kontakta ARN på www.arn.se alt. Box 174 101 23 Stockholm.
Gäster och Hotel Rival kan också finna vägledning på EU-kommissionens onlineplattform.
Vid inköp av presentbevis gäller följande villkor
Presentbevisen är en värdehandling som gäster kan använda för betalning av mat, dryck och logi vid samtliga Hotel Rivals försäljningsställen. Presentbevisen kan inte användas för att betala biljetter till shower och events i Hotel Rivals salong.
Innehavare av presentbeviset är ansvarig för att giltighetstiden inte förfallit vid betalningstillfället. Otillåten vidareförsäljning av presentbevis kan leda till att användande av presentbevisets värde ej medges. Borttappat presentbevis kan ej ersättas, presentbevis kan ej heller återlösas mot kontanter. Presentbevis är ej personliga och kan överlåtas.
Allmänt
För frågor angående bokningsregler och villkor vänligen kontakta; reservations@rival.se
Dessa bokningsregler och villkor ersätter tidigare publicerade regler och villkor.
Stockholm mars 2022
Hotel Rival AB
Hotel obligations
In the event of a complaint the guest should contact the reception immediately. In the unlikely event that the Rival Hotel cannot provide a room that corresponds to the guest’s booking confirmation, the guest is entitled to, without additional cost, a similar or better room at the hotel or at another hotel of similar standard.
Method of guarantee
All hotel room reservations must be guaranteed with a valid credit card. Non-refundable bookings are automatically guaranteed when the booking is paid in full. The Rival Hotel reserves the right to cancel any bookings that are not guaranteed as stated above without informing the guest.
Cancellations
The hotel’s cancellation and modification policy varies depending on the room rate/category. The guest is responsible for checking the conditions of the reserved room rate/category. Flexible Rate category bookings can be cancelled at no cost up to 6pm CET the day before arrival. Cancellations made later than 6pm on the day before arrival will result in a cancellation charge equal to the cost of the first night, room + tax (the credit card used to guarantee the reservation will be charged automatically.) If the guest does not check in, the reservation is considered cancelled at 8.00am the day after confirmed arrival date. Non-refundable bookings can be cancelled but will not be refunded, nor can they be moved to another date. Once a cancellation is made the guest will receive a cancellation number confirming the cancellation. Group bookings are bound by the terms and conditions stipulated on the group booking confirmation.
Early departure
Should guests decide to shorten their stay, they must inform the hotel before 6.00pm on the day prior to their new departure date, otherwise they will be charged a late cancellation fee.
Modifying a reservation
Unless otherwise stated in the room rate/category description, reservations can be modified up until 6pm on the day before arrival. If changes are made to the date and/or length of the stay or number of guests, the rate will be adjusted to reflect the applicable rate. Transferring a reservation to another person or letting another person stay in the room without the hotel’s consent is not permitted. No changes may be made to non-refundable reservations.
Methods of payment
Non-refundable reservations are charged in full within 24 hours to the credit card provide. With all other reservations, Hotel Rival reserves the right to pre-authorize an amount equal to 100% of the reservation value when the last free cancellation expires. Any hotel rooms booked with an invalid credit card or a credit card with insufficient funds are subject to immediate cancellation by the hotel. The Front Desk does not accept cash payments. To pay in advance or by invoice, please contact reservations at Hotel Rival at least 2 weeks prior to arrival.
Check in & Check out times
Check in time for guests with a reservation at the hotel is from 2pm and check out is from 12 noon, unless otherwise stated in the room rate.
Registration
According to the Swedish Aliens Ordinance, the Rival Hotel must make sure that foreign guests provide information about themselves on personally signed registration forms. Foreign guests must confirm his or her identity by producing a valid identity document. These rules are based on the Schengen agreement within the EU.
Disability access
A limited number of rooms with disability access are available for guests with disabilities. These must be reserved at the time of booking and in direct contact with Reservations at the Rival Hotel.
Use of hotel rooms
Minors under 18 years of age may not stay at the Rival Hotel without a guardian. The Rival Hotel do not offer long-term housing, a hotel stay cannot be longer than 30 consecutive nights. The number of guests per room may not exceed the number of people permitted and checked in for the room rate/category. A limited number of rollaway beds and cots are available to book in certain room categories. These must be reserved at the time of booking and in direct contact with Reservations at the Rival Hotel. A cot can be booked free of charge for children under 4 years of age. A rollaway bed must be reserved and paid for extra guests over 4 years of age, exceeding the limit of two guests per room. Guests may not use the room other than, as intended, for accommodation. Unless otherwise agreed with the Rival Hotel, it is not permitted, for private or commercial purposes, to host parties or events, engage in sales or any kind of trade or business in the hotel or hotel rooms. Neither is it permitted to take photographs of the Rival Hotel’s property and interiors for public or commercial purposes.
Smoking
While the majority of our hotel rooms are non-smoking, a few smoking rooms are available. These rooms, subject to availability, must be booked in direct contact with Reservations at the Rival Hotel, after which a written confirmation will follow. Smoking is prohibited throughout the rest of the hotel. Guests who choose to ignore this rule will be liable to compensate the hotel for any cleaning costs and/or loss of revenue incurred.
Pets
Pets are not allowed anywhere in the hotel, including the lobby, conference rooms and restaurants – except for Watson’s Bar where dogs are welcome. For hotel guests staying with a dog, a dog weighin less than 10 kg, is allowed in the room if a ”Tod Dog package” is purchased for the stay. Guide dogs are accepted by prior arrangement made directly with Reservations at the Rival Hotel.
Special requests
The Rival Hotel strives to fulfil any special requests our guests may have. In order to guarantee a request is fulfilled it must be arranged in direct contact with Reservations and confirmed via email. If the request is not specified in your reservation, the Rival Hotel cannot guarantee that it will be fulfilled upon arrival. Certain requests may be subject to an additional charge, which must be approved by the paying guest or person booking, otherwise the request cannot be fulfilled.
Luggage and guest belongings
Luggage and guest belongings may not be left unattended in the lobby. Luggage may be stored at no extra charge in the Rival Hotel’s luggage room. The Rival Hotel accepts no responsibility, legal or otherwise, for the luggage and belongings of hotel guests left in the lobby, meeting rooms, foyers, restaurant, hotel rooms, in room safe or luggage room. Guests are obliged to inform the hotel if the belongings they wish to store are exceptionally valuable. The Rival Hotel has no obligation to store belongings of high value.
Liability for damage
Guests will be held responsible for any damage that they themselves or their guests cause to the hotel. Any loss or damage to the hotel or disruption of hotel operations by the guest or visitors of the guest shall be chargeable to the guest staying at the hotel. The guest will reimburse the Rival Hotel both for the reparation of damage that has occurred and for any loss of revenue going forward as estimated by the hotel.
Guest safety
Detailed safety information is provided on the back of the hotel room door. It is the guests’ responsibility to make themselves familiar with the location of the hotel’s emergency exits, alarm buttons and fire extinguishers. For more information about the Rival Hotel’s fire safety procedures please see the room folder and contact reception for more information.
Force Majeure
Force majeure incidents including but not limited to strikes, lockouts, fire, explosion, war or warlike conditions/terrorism, substantial shortage of supplies, and other circumstances beyond the control of the Rival Hotel entitles the hotel to cancel a booking without any obligation to pay damages.
Changes in rates
If the cost of procurement or provision of the agreed goods or services would increase as a result of higher taxes, currency devaluation, decisions by public authorities or similar, the Rival Hotel is entitled to impose surcharges corresponding to the increase in costs.
Dispute settlement
Disputes arising from the interpretation or implementation of these terms and conditions shall be settled by the Swedish court. The Rival Hotel is a member of Visita and is committed to complying with the decisions of the Visita disciplinary board.
If the Rival Hotel does not accept a reclaim from a guest the dispute can be tried by Allmänna reklamationsnämnden (ARN). The guest can in this case contact ARN at www.arn.se or BOX 174 10123 Stockholm. Guests can also find guidance on the EU-Commission online platform.
The following conditions apply to the purchase of gift certificates:
A gift certificate from the Rival Hotel entitles the recipient to receive payment in the form of food, beverages and accommodation at all the Rival Hotel’s points of sale.
Gift certificates may not be used to pay tickets to shows or events held in the Rival Hotel’s theatre.
The holder of the gift certificate is responsible for ensuring that the gift certificate is still valid at the time of payment. The unauthorized resale of a gift certificate may invalidate the certificate. Lost gift certificates cannot be replaced. Gift certificates cannot be exchanged for cash. Gift certificates may be transferred to another individual.
General
For questions regarding booking terms and conditions please contact: reservations@rival.se
These booking terms and conditions replace any previous booking terms and conditions published by the Rival Hotel.
Stockholm, March 2022
The Rival Hotel